Gæsteblogger // Medmenneskelig eller landsforræder?

Folkemøde 2016! – og hvad der skete efter…

Hejsa skønne læsere! Jeg beklager meget, at jeg har været så fraværende og ENDNU ikke har fået lavet mit folkemødeindlæg… Hvorfor får i svaret på i slutningen af indlægget.

Her kan I se billeder og læse lidt om hver enkelt dag på Folkemødet 2016! Læs også mit indlæg fra sidste år.torsdagTorsdag ankom RU’s delegation, bestående af 17 seje RU’ere, med bus til Folkemødet cirka kl. 14.00, så vidt jeg husker. Vejrprognoserne havde lovet overskyet, men solen stod højt på himlen, og stemningen var god og forventningsfuld. Den første øl blev naturligvis drukket på færgen, og jeg kan ikke udelukke, at jeg allerede var lidt fuld, før vi overhoved ankom til Bornholm.

Torsdagen gik med lige at få set det hele igen. Gå en ordentlig tur rundt i Allinge, og besøge nogle forskellige boder. Vi var kun til en enkelt debat torsdag, som var en ungdomspartilederrunde arrangeret af DUF. Bagefter tog Jeppe, Brandrup og jeg over og så Rytteriet. Før Rytteriet gik på hørte vi blandt andet Pernille Rosendahl og en eller anden DR-korrespondent (som ses på billedet) som åbenbart sang virkelig godt. Vi havde gode pladser og det var skide sjovt. Om aftenen var jeg lidt rundt omkring til forskellige fester. Mest på Toga, og så gik jeg relativt tidligt i seng.

fredag

Fredag var den berygtede regnvejrsdag. Prognoserne havde lovet helt op mod 110 mm regn fredag (hvilket er dobbelt så meget, som der normalt kommer hele Juni). Men det var faktisk slet ikke så slemt. Jeg havde mit almindelige tøj på, og så en paraply. Jeg fik slet ikke brugt alt det regntøj, jeg havde pakket.

Fredag var vi til en del arrangementer. Jeg var til tre debatter, så afholdte vi selv et arrangement i Radikale Venstres telt, jeg var til DM i debat (hvor vi heldigvis havde fundet et sted at stå i læ), så var vi til Morten Østergaards fødselsdagsreception og til sidst holdte Radikal Ungdom en fest i Radikale Venstres telt. Generelt en ret begivenhedsrig dag.

Om aftenen var jeg til fest hos Rud Pedersen og på Liberal Alliances båd. Rud Pedersen er et lobbyistfirma, som hvert år afholder en ”VIP”-fest, som bare overhoved ikke er særligt VIP, fordi hvem som helst kan komme derind. Der er så mange der har billetter med minimum plus one, at det er ret nemt at skaffe sig adgang. Og så er folk også bare lidt kiksede omkring den fest. Folk føler sig lidt ”seje” fordi de er der… Men det er bare ikke sejt. Jeg gik derfra fordi jeg kedede mig. Men ellers rigtig god aften!lørdag

Lørdagen startede med brunch og kultursnak hos Roskilde Festival. Det var ret lækkert – men jeg hørte overhoved ikke efter hvad de sagde, fordi jeg havde jævnt meget tømmermænd. Igen arrangerede vi et arrangement i Radikale Venstres telt, og bagefter var vi til en ungdomspartilederdebat med Rufus Grifford om højrenationalisme.

Om aftenen var vi til ”Melodigrandprix” hos Dansk Industri, hvor hvert ungdomsparti havde skrevet en sang om det amerikanske valg. Vi, DFU og KU havde fået California Dreaming som melodi. Den er ret kompliceret at skrive på, og KU og DFU faldt FULDSTÆNDIG igennem, da deres sange simpelthen ikke kunne synges på den melodi… Det var altså ret sjovt. Men vores var pisse god – det må jeg godt sige, når det ikke er mig der har skrevet den. Vi vandt kæmpe stort, og fik over halvdelen af publikums stemmer. Vi var totalt i ekstase over endelig at have vundet et eller andet – det sker så sjældent. Jeg har heller aldrig set Ida Auken så glad!

Det meste af aftenen tilbragte jeg til fest på Liberal Alliances båd. Senere sad vi nogle stykker og drak øl foran hovedscenen, indtil fire af mine venner og jeg stavrede hjem klokken halv fem om morgenen. Det tog os næsten tre kvarter at komme 500 meter op i seng. Men vi var satme også stive. Jeg tror faktisk, at den gåtur var noget af det sjoveste på hele Folkemødet. søndag

Søndag er altid en spøjs dag. Der sker ikke vanvittigt meget, alle har tømmermænd og er på vej hjem og man ved, at nu er det ligesom slut. Jeg vågnede op med noget af et blåt mærke på mit skinneben, efter et enormt uelegant fald på Liberal Alliances båd dagen forinden. Men jeg syntes det var så pinligt, at jeg faldt, at jeg bare rejste mig op og gik videre, så ingen lagde mærke til det. Jeg dansede endda efter det fald. Men jeg havde godt luret, at det nok ikke ville være heeelt kønt, når jeg på et tidspunkt skulle have bukserne af, og se såret.

Søndag gik egentlig bare med tømmermænd, en is på havnen, afslapning og så en båd hjem til fastlandet. Hold nu op det var en fantastisk tur, men det var godt nok rart at komme hjem i min egen seng igen.postSom I nok har kunne se, har bloggen stået en smule stille efter jeg kom hjem. Det har virkelig også kunne ses på læsertallene, kan jeg afsløre… Det skyldes simpelthen, at jeg blev vanvittigt syg efter jeg kom hjem. Mandag lå jeg med 40 i feber, tirsdag med 39. Jeg har nærmest ikke spist siden søndag, og da jeg forsøgte mig i går, kastede jeg det alt sammen op bagefter. Min mors søde kæreste kom med ugeblad og slik – virkelig sødt! Og min mor har også været SÅ sød til at komme med vand og panodiler, når jeg simpelthen ikke selv har kunne rejse mig.

Mit blå mærke er også blevet helt gult… I dag har jeg det en smule bedre. Jeg har lige været til lægen og få taget mit infektionstal. Jeg var faktisk deroppe af en helt anden årsag, men tænkte, at jeg lige så godt kunne nævne at jeg har været syg, når nu jeg var der. Så jeg fik en recept på noget penicillin med, og nu håber jeg bare, at jeg snart bliver rask.

Det har været en helt fantastisk tur. Jeg var så glad for, at jeg tog afsted med RU. Vi var SÅ god en gruppe afsted. En god blanding af gamle røvhuller og nye medlemmer – generelt virkelig skønne folk. En sand fornøjelse.