''Hvorfor spiste jeg dog det slik i går?''

Hvor er servicen blevet af?

Jeg har været rimelig bitter i dag. Det har jeg fordi, at jeg gang på gang er blevet udsat for hammer dårlig service. Og hvis der er én ting der kan give mig lange æggestokke, så er det dårlig service.

Det startede med, at jeg for snart en uge siden købte en Iphone 7 på CBB’s hjemmeside, sammen med et mobilabonnement. Jeg valgte CBB, fordi abonnementet var billigt, og så syntes jeg, at det gav god mening at købe telefonen det samme sted. Det ville jeg snart komme til at fortryde…

Der stod, at den ville komme inden for 3-5 dage. Så da de dage var gået, gik jeg på Postnords hjemmeside og tjekkede, hvor langt den var. I følge dem, var der skrevet en forkert adresse på, og derfor var den blevet sendt retur. Jeg tjekkede den adresse, der stod på kvitteringen, og det var den helt rigtige adresse.

Jeg skal til London i morgen, og vil rigtig gerne have min nye telefon med, så jeg kan tage nogle gode billeder. Derfor ringede jeg til CBB, forklarede dem situationen, og bad dem annullere min ordre, så jeg kunne gå ned og købe en med det samme.

På det tidspunkt var Postnords hjemmeside åbenbart gået ned, så kvinden i callcenteret kunne ikke gå ind og se, hvor min pakke var henne, og dermed ikke annullere min ordre – fair nok.

Så ringede jeg til Postnord, og sad selvfølgelig længe i kø. Hende jeg talte med mente, at telefonen var blevet beskadiget på turen. Det var så ikke det jeg kunne læse i deres ”track and trace”-system… Hun fortalte, at den, som der rigtig nok stod, var på vej tilbage til Telenor/ CBB. Men hun kunne ikke fortælle, hvornår den ville komme.

Da Postnords hjemmeside så endelig kom op og køre, ringede jeg igen til CBB. Han kunne, såvel som jeg, se på Track and trace, at telefonen aldrig har været i min hånd og nu er på vej tilbage til dem. Jeg forklarede ham, at jeg havde købt telefonen ud fra den forudsætning, at jeg fik den indenfor fem dage, som de havde lovet – og det kunne jeg ikke nu. Men jeg kunne altså ikke få hverken en bekræftelse på annullering eller pengene tilbage, før de fik telefonen i hånden – hvilket jeg ikke vidste hvornår var.

Jeg fatter det simpelthen ikke. For uanset hvilken tilstand telefonen kommer tilbage i, vil det aldrig nogensinde have noget med mig at gøre – for jeg har jo aldrig haft den. Én ting er, at de ikke kan give mig pengene tilbage. Men at de ikke engang kan give en bekræftelse på, at min bestilling bliver annuleret når den kommer tilbage, det fatter jeg ikke.

Det er selvfølgelig ikke nogen af de mennesker jeg har talt med’s skyld. Men det er fandme nogle gange svært at tale i et normalt toneleje, når man føler, at man får en pisse dårlig service. Særligt er det provokerende, når man lige har smidt over 6.000 kroner i deres forretning.

Det handler jo helt sikker om, at de mennesker der sidder i sådan et callcenter har en helt fast guideline for, hvordan de skal håndtere problemstillinger, og så viger man ikke udenom den. Men helt ærligt, kan man ikke give lidt mere ansvar og vise lidt mere tillid til sine ansatte, der dagligt er i kontakt med kunderne, så de er i stand til at give den bedst mulige service til deres kunder? Kunder er jo trods alt det, som forretningen lever af.

Jeg valgte så alligevel at smutte ned og købe en telefon i Elgiganten, selvom jeg stadig ikke har fået lovning på at få pengene tilbage. Det var en rigtig sød mand der betjente mig, men der var alligevel én ting der provokerede mig.

Han spurgte mig, om jeg ville have panserglas på min telefon for 249,-. Det takkede jeg ja til. Derefter fortalte han mig, at det altså kostede 100 kroner at få sat det på…. Hvorfor fanden fortalte han ikke bare det til at starte med? På en café siger man jo heller ikke: ”Du kan købe en pastaret for 100,- men så skal du betale 50,- for at få bestik med”.

Jeg synes simpelthen at der er så mange virksomheder, der slipper godt afsted med at behandle sine kunder helt vildt dårligt. Det er som om, at der ikke længere sættes en pli i god service? Det burde sgu da være virksomhederne der leflede om os som forbrugere, og ikke omvendt.

Det blev et langt og vredt indlæg, det beklager jeg. Nu er jeg bare pisse glad for min nye telefon, og glæder mig helt vildt til, at jeg skal til London i morgen <3 Jeg håber, at I alle får en pisse lækker weekend!

Mig i dag

Følg mig på Bloglovin | Facebook | Instagram | Snapchat: Frejafokdal
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

''Hvorfor spiste jeg dog det slik i går?''