10 spørgsmål til en VU'er

Hola Las Palmas

Hej skønne læsere! Jeg beklager, at der har været lidt stille på bloggen siden i lørdags. Fra fredag til mandag var jeg i Jylland med to af mine gode venner. Vi hyggede os helt vildt! Drak en masse vin, badede i Lillebælt og spiste en masse klam mad. Jeg fik slet ikke tid til at hive min computer op ad tasken!

Da jeg kom hjem mandag eftermiddag gik resten af dagen med at vaske tøj, hente medicin og pakke. For i går, tirsdag, rejste Mads og jeg afsted til Gran Canaria, hvor vi skal være i to uger.

Vi bor på AC Hotels, som er et vanvittigt lækkert hotel i Las Palmas. Vi bor på 16. etage og dette er vores fantastiske udsigt. Vi har havnen på den ene side, og strandpromenaden på den anden. Udover at have udsigt til vandet, kan vi også se både by og bjerge. Så bliver det ikke meget bedre!

Vi skal være her i Las Palmas i en uge, og så tager vi til Maspalomas, hvor vi skal totalt på badeferie en uges tid. Det glæder jeg mig til 😛

6Vi kom som sagt hertil i går. Vi gik lidt rundt i byen og fik noget mad, og smuttede ellers relativt tidligt hjem i seng. Vi ankom sent og var trætte efter rejsen. I dag stod vi til gengæld tidligt op, og smuttede ud efter morgenmad længe før resten af Las Palmas fik sko på. Vi fandt en hyggelig lille morgenmadscafé, som lavede en dejlig kaffe.

2 3  Efter morgenmad kørte vi lidt rundt på øen, hvor vi helt tilfældigt fandt en dejlig by ved navn Arinaga. Den havde en dejlig strandpromenade, som vi gik op og ned ad. Vi fik også spist frokost langs vandet.

Klimaet på Gran Canaria er ret interessant, da øen ligger i flere forskellige klimazoner. I Las Palmas er der gråt, overskyet og cirka 20 grader. I Arinaga er der høj sol, ret meget vind og næsten 30 grader. Det tager kun måske 20 minutter at køre fra Las Palmas til Arinaga!

Jeg skiftede mobilselskab for nogle måneder siden til Plenti. Jeg har åbenbart kun købt abonnement i Danmark, så jeg kan slet ikke bruge min telefon hernede… Jeg forsøgte at ringe til Plenti fra Mads’ telefon for at opgradere mit abonnement. Men jeg var nummer 55 i køen… Det gad jeg sgu ikke. Det kan være, at jeg prøver igen på et andet tidspunkt. Ellers bliver det da lidt af en detox – det er selvfølgelig også meget sundt. Heldigt at man kan lægge snaps op offline 😂

Vi har ikke lagt nogle faste planer for de næste par uger, kun snakket lidt om, hvad vi gerne vil. Så kom endelig med tips og forslag, hvis I har nogen! De vil blive modtaget med kyshånd <3